|
Kwestionariusz do wywiadu z nauczycielem
|
Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 19504 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zaprezentuj w naszym informatorze swoją jednostkę ->>>
|
|
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie
Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.
Kwestionariusz do wywiadu z nauczycielem. Służy do badania wpływu stosowanych metod nauczania na przyrost umiejętności ortograficznych uczniów klas I – III.
- Dane osobowe
- Płeć (właściwe podkreślić)
kobieta – mężczyzna
- Staż pracy (podać w latach)
- w zawodzie nauczycielskim ...
- w nauczaniu początkowym ...
- Usytuowanie szkoły (właściwe podkreślić)
- wieś,
- małe miasto (do 25 tys.),
- miasto (25 – 100 tys.),
- wielkie miasto (pow. 100 tys.).
- Wykształcenie (właściwe podkreślić)
- średnie pedagogiczne ,
- studium nauczycielskie,
- wyższe zawodowe,
- wyższe magisterskie.
- Warunki kształtujące umiejętności ortograficzne
- Jakie umiejętności kształci Pan (i) u uczniów w czasie edukacji polonistycznej?
- Od jakich czynników Pana (i) zdaniem zależeć powinien dobór odpowiednich ćwiczeń ortograficznych?
- Czy Pana (i) zdaniem związek czytania z pisaniem jest ściślejszy w pierwszym, czy w następnych latach nauczania?
- Jakie stosuje Pan (i) częściej wyjaśnienie poprawnej pisowni za pomocą odpowiedniej zasady, czy odpowiedniej formy gramatycznej?
- Jaką Pana (i) zdaniem rolę w utrwalaniu poprawnej pisowni odgrywa przepisywanie?
- Który typ dyktand stosuje Pan (i) najczęściej? (właściwe podkreślić)
- wprowadzające,
- utrwalające,
- sprawdzające.
- Czy Pana (i) zdaniem analiza ortograficzna może być środkiem służącym do przypominania reguł ortograficznych i utrwalania opracowanego materiału wyrazowego?
- Od czego zależy Pana (i) zdaniem skuteczność pisania z pamięci?
- Jakim prawidłowościom Pana (i) zdaniem podlegać powinna kontrola i ocena umiejętności ortograficznych, aby spełniała w pełni swoje zadanie w procesie dydaktycznym?
- Którą z wymienionych metod stosuje Pan (i) przy wprowadzaniu reguł ortograficznych? (właściwe podkreślić)
- Którą z wymienionych metod stosuje Pan (i) wtedy gdy uczeń nie jest w stanie sformułować reguły lub jej zrozumieć? (właściwe podkreślić)
- Od czego Pana (i) zdaniem zależy skuteczność nauczania ortografii?
- Jakie są najczęstsze Pana (i) zdaniem przyczyny trudności w nauce ortografii?
Autor: Elżbieta Kwapińska Szkoła Podstawowa im. św. Stanisława Kostki w Łubiance |
Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:
X
Zarejestruj się lub zaloguj,
aby mieć pełny dostęp do serwisu edukacyjnego.
www.szkolnictwo.pl
e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl - największy w Polsce katalog szkół - ponad 1 mln użytkowników miesięcznie
Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").
|
|
|